It’s a wrap: L’Experience Festival

L'Experience | A new way of tasting

Fantastisch weer, driehonderd klanten en inspirerende sessies

Wat krijg je als je 300 wijnliefhebbers uitnodigt, de zon bestelt en 200 flessen ontkurkt op onze buitenplaats? Het L’Experience Festival 2025!
Afgelopen maandag 23 juni vond bij ons op kantoor, Buytenplaats Meerzigt, het allereerste L’Experience Festival plaats. Wat ons betreft nu al een van de hoogtepunten van het jaar. Een heerlijke dag, van het moment van binnenkomst tot het laatst gedronken glas wijn. Vol enthousiasme, netwerken, mooi weer, lekker eten en wijn. Veel wijn.

 

Proeven praten ontdekken

Meer dan 200 wijnen stonden open om te proeven. Van iconen tot onontdekte parels. Van klassiekers tot knisperend nieuw. Horeca- en wijnwinkelondernemers uit heel Nederland proefden, deelden en ontdekten ons uitgebreide assortiment. Naast het vele proeven werd er natuurlijk ook volop gesproken, gelachen en – toegegeven – tussendoor een beetje geborreld.

Lekker eten? Uiteraard. Verdeeld over diverse foodstands werden bijpassende hapjes geserveerd. Van een verfrissende oester tot een mooi stukje beeftataki van de Ofyr met zomertruffel.

 

 

De L’Experiences

Het festival draaide niet alleen om wijn proeven, maar ook om wijn beleven – en om onze klanten te inspireren hoe zij meer wijnomzet kunnen realiseren. De L’Experiences waren daar het perfecte voorbeeld van en maakten de dag compleet:

Antinori Jazz & Wine
Joyce Stevens van Jazz & Wine gaf op het knusse terras een intieme jazzvoorstelling, gecombineerd met de wijnen van Antinori en twee verfijnde gerechtjes. Horecaondernemers maakten zo kennis met dit unieke concept, dat direct in te zetten is in hun zaak.

Neuromarketing door Rocket Science Horeca
Elles van der Vleuten liet zien hoe kleine aanpassingen op de menukaart zorgen voor grote impact op de omzet. In korte tijd nam zij de ondernemers mee in het brein van de gast.

Icoonproeverij door sommelier Sermad Wartan
Tijdens deze exclusieve 30 minuten nam Sermad vier keer een twintigtal ondernemers mee door een selectie van onze icoonwijnen. De vier wijnen, elk in twee jaargangen, waren de Guado al Tasso, Clos Apalta, Le Dôme en de welbekende La Chapelle.

 

Afsluiten in stijl

Aan het einde van de dag, terwijl de zon langzaam wegzakte achter het kantoor van L’Exception, werden de glazen nog één keer gevuld en klonken de tonen van livemuziek. Tijdens de borrel blikten we terug op een fantastische dag en sloten we het allereerste L’Experience Festival in stijl af. Stiekem werd er al vooruitgekeken naar volgend jaar. Want één ding is zeker: dit smaakt naar meer.

Op naar de volgende editie!

Deel dit artikel:

loader
Bezig met laden...